vrijdag 17 september 2010

Liever een liefdesgedicht

Ik wil je liefhebben, ik wil je, lief, hebben!
Sprakeloos, ik kan niets zeggen, vastbesloten heb je m’n hart gestolen
Jij, dievegge!
Je brandend verlangen, je vurige blik
Geen nieuwe vlam, maar een langdurige fik
Ik blijf je toch trouw, geen Maria, wel een heilige vrouw
Een shot in de roos, Cupido richt zijn pijlen op jou
24 uur per dag zit je in m’n kop
Je maakt me kwetsbaar, nimmer doe ik trots
Je bent een vloedgolf, een branding, zittend op een rots
En je volgt je eigen pad,want daar kikker je van op
Je woorden zijn als de inkt in m’n pen, nooit verveeld door je stem
Als jij spreekt, sssssssst.....is het stiller dan Ben
Onder de maneschijn, de kracht van ’t samen zijn
Veertien februari dat is larie, elke dag is ’t Valentijn
Geen haat, maar je liefde die me steeds raakt
Wat ik meemaak, verzekerd me dat ik niet alleen sta
Jij aan m’n zij, overal waar ik heen ga
Ze doen je pijn, ik neem wraak, begin een oorlog voor jou, Helena
Je bent lief, prettig gestoord, maar nooit vind ik je gek
Intelligent en moedermooiste ben je echt, maar geen Oedipuscomplex
Soms ben je niet te pruimen, m’n druifje
Maar ik blijf een geluksvogel met jou als tortelduifje
Je bent m’n zielsverwant, lief hou je hart vast
Bewapend met een zwaard, je ridder op ’t witte paard
Maar jaag je niet in ’t harnas
Niets is gelogen, door jou ben ik ondersteboven
Liefde maakt blind, ik draag Stevie Wonder z’n ogen
Wij samen voor altijd, tot in de eeuwige dagen
Paradijs is met jou, niet met 72 maagden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten